Zadania dla klasy 0b

Dzień dobry 🙂
 
Myślę, że już sporo wiecie na temat zwierząt wiejskich. Dzisiaj chciałabym, żebyśmy skupili się na łapce kotka. Łapa – podzielcie ten wyraz na sylaby: ła-pa. Ile sylab? Na jaką głoskę zaczyna się łapa? A na jaką kończy? Spróbujmy podzielić cały wyraz na głoski: ł-a-p-a ile głosek? A teraz każdy z Was próbuje podać kilka przykładów innych słów na głoskę ł (ławka, łódź, łoś, Łukasz, Łucja, łzy itp.).
Następny krok to prezentacja drukowanej litery: wielkiej Ł i małej ł (zdjęcie- ćwiczenia strona 35a). Uważne oglądanie i zwrócenie uwagi do czego jest podobna wielka litera i mała, porównanie do czegoś (warto zaznaczyć, że to jest litera baaardzo podobna do L, l, a jedynie została dodana skośna kreska. Tak, żeby dziecko od razu odróżniało te litery). Zadanie: wzięcie ulubionej książeczki i wyszukiwanie w niej liter L,l, wskazywanie palcem. Zadanie z ćwiczeń: pokolorowanie na niebiesko liter drukowanych Ł, ł, a następnie podkreślenie liter w wyrazach w zadaniu.
Dodatkowo: pokolorowanie schematu litery Ł drukowanej (załącznik) lub wystarczy dziecku narysować wielką literę, a ono niech ją pięknie pokoloruje, ozdobi.
 
Na następny dzień zostawiamy literę Ł, ł pisaną.
 
Dzisiaj W-F – ubierzcie się w wygodne stroje i poruszamy się do piosenek:
– piosenka z ćwiczeniami „Skaczemy, biegniemy” https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
– taniec do piosenki z króla lwa https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY
A na koniec – koło z wf
 
Nie zapominamy o naszym temacie tygodnia. W ramach ciekawostek dowiemy się skąd się bierze mleko? Obejrzyjcie dokładnie ilustracje w ćwiczeniach na stronie 38a, a dowiecie się wszystkiego na ten temat 🙂
 
Kolejny dzień:
 
Tym razem skupimy się na literze Ł, ł pisanej. Spójrzcie w ćwiczeniach jak wyglądają litery pisane. Są baaardzo podobne literek L, l, ale uwaga mają dodatkowe kreski! Nie wolno o nich zapominać 🙂 dodatkowo można sprawdzić jeszcze tu: https://www.superkid.pl/jak-pisac-litery-5. Jak już wiecie jak wyglądają to teraz narysujcie je palcem w powietrzu, na stoliku, na podłodze, ułóżcie ze sznurka albo z klocków. A dopiero potem spróbujcie je napisać w ćwiczeniach (strona35b – pisanie po śladzie ołówkiem oraz strona 39a – pisanie samodzielne, jeżeli jest to trudne dla dziecka to warto mu napisać ołówkiem litery i wtedy niech pisze po śladzie). Dodatkowo proszę wykonać pozostałe zadania z tych stron.
 
Przerwa na taniec: wygibasy taniec zygzak https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bN oraz „Skaczemy, biegniemy” https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
 
A następnie poćwiczymy liczenie. W ćwiczeniach na stronach 36b i 37 są ciekawe propozycje zadań. Proszę je wykonać z pomocą rodzica lub starszego rodzeństwa.