Powtarzamy miesiące – dziecko mówi po kolei miesiące. Następnie wskazuje jaki miesiąc jest obecnie. Zabawa na utrwalenie: dziecko mówi wszystkie miesiące, ale zamiast powiedzieć kwiecień – klaszcze (styczeń, luty, marzec, KLAŚNIECIE, maj, czerwiec, lipiec itd.) Powtarzamy to 3 razy.
Powtarzamy cztery pory roku: wiosna, lato, jesień, zima. Przypominamy sobie, że teraz jest wiosna, a ona charakteryzuje się tym, że….?
Ustalamy pogodę 🙂
2. Ilustracja „Świąteczne porządki” – dziecko słucha uważnie krótkiej informacji z ilustracji, a następnie zastanawia się w jaki sposób przygotowujemy się do świąt? Krótka rozmowa na ten temat: do świąt przygotowujemy się poprzez robienie generalnych porządków w domu (mycie okien, ścieranie kurzu, robienie porządku w szafach, odkurzanie, mycie podłóg itd.). Przygotowania to również przyrządzanie różnych potraw, ciast.
Przed Wielkanocą robimy wielkie świąteczne porządki nie tylko po to, by mieszkanie lśniło czystością. Porządki mają także symboliczne znaczenie – wymiatamy z mieszkania zimę, a wraz z nią wszelkie zło i choroby.
3. Zabawa ruchowa – kalambury. Dziecko pokazuje różne czynności związane z porządkami: odkurzanie, mycie podłóg, ścieranie kurzu, mycie okna. Inne osoby (rodzic, rodzeństwo) odgadują tę czynność.
4. „Symbole Wielkiej Nocy” – zabawa językowa: https://wheelofnames.com/view/pl/qgd-yh2/ kręcimy kołem fortuny (klikając na nie) i nazywamy wylosowany obrazek, a następnie nazwę dzielimy na sylaby i liczymy ilość sylab. Np.: wylosujemy baranka, więc dzielimy nazwę ba-ra-nek, 3 sylaby. Następnie klikamy „usuń”, by ten obrazek zniknął z koła fortuny. Czynność powtarzamy, aż skończą się ilustracje.
5. Osłuchanie z nową piosenką o tematyce świątecznej: https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg utwór jest tak skoczny, że koniecznie trzeba się przy nim powygłupiać tanecznie, ale również spróbować nauczyć się tekstu 🙂